תוכן עניינים

שינוי תגמול לעצמאים בביטוח לאומי

ועדת המילואים בביטוח לאומי החליטה בתאריך 25.4.17 לאשר הסדר עם משרד הביטחון, לפיו משרתי מילואים עצמאים יפוצו על אובדן הכנסות ופגיעה בעסק בזמן השירות. גובה הפיצוי יהיה תוספת של 25% מההכנסה השנתית, שתשולם להם באופן שוטף במסגרת הגמלה לה הם זכאים. ההסכם טעון אישור של ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת.

גמלת המילואים הינה גמלה מחליפת שכר, במימון מלא של משרד הביטחון, שמטרתה למנוע אובדן הכנסות מהמשרת במילואים. היא מחושבת על פי ההכנסה הממוצעת בתקופה שלפני השירות ויכולה לגדול בהתאם להכנסה השנתית. ההסכם בין ביטוח לאומי למשרד הביטחון הושג כדי לייתר את הצורך בהסדרת הנושא בחקיקה ראשית.

בפברואר 2016 אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק מטעם ח"כ עופר שלח (יש עתיד) וחברי כנסת נוספים, להגדלת תגמולי המילואים למשרת מילואים עצמאי, בשיעור זהה. הנחת המוצא היתה כי משרתי מילואים עצמאים נפגעים כלכלית יותר מאשר משרתים מילואים שכירים בגין שירות המילואים, מאחר והם אינם זכאים להחזר בגין הפסדי הכנסה, וסופגים הפסדים כגון אובדן לקוחות, תשלומים שוטפים המשולמים גם בתקופת המילואים ועוד.

סכום הפיצוי לעצמאי בשירות מילואים לא יפחת מ-25% משיעור התגמול המזערי, שהוא 196 שקל ליום. מאידך, סכום הפיצוי לעצמאי בשירות מילואים בצירוף תגמול המילואים מכל מקור הכנסה, לא יעלה על התגמול המרבי למשרת המילואים, שהוא 1,441 שקל ליום.

על-פי התיקון בחוק הועלה סכום תגמול המינימום ל-68% מהסכום הבסיסי. כלומר 196.02 ש"ח (החל ב- 01.01.2017)ליום ו- 5,881 ש"ח (החל ב- 01.01.2017).

גם אם השתכר חייל המילואים לפני השירות שכר מינימום, בעבור שירות המילואים הוא מקבל תגמול גבוה יותר– 5,881 ש"ח (החל ב- 01.01.2017) לעומת 3,710 ש"ח לפני תיקון החוק.

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

מלאו את הפרטים שלכם, ואנו ניצור אתכם קשר במהירות

מאמרים נוספים

מס ירושה בארה"ב הוא מס שחל על עיזבונו של אדם שנפטר. במאמר הקצר הבא נדגיש את ההבדלים במיסוי ירושות בין אזרחים אמריקאים לישראלים שמשקיעים בארצות הברית, נעמוד על מדרגות המס והפטורים האפשריים וניגע בכמה היבטים שקשורים להבדל בין משקיע יחיד להתאגדות משותפת.
EIN או Employer Identification Number, הוא מספר זיהוי פדרלי המונפק על רשות המיסים הפדרלית (IRS) של ארצות הברית. הוא משמש לישויות משפטיות, כגון חברות, שותפויות, LLC ועסקים עצמאיים, לצורכי מס. מספר EIN הוא המקביל האמריקאי למספר תעודת זהות (ח.פ.) בישראל.
כל אזרח אמריקאי או מחזיק בגרין קארד, גם אם חיים בישראל או במדינה אחרת מחוץ לארה"ב, מחויבים לדווח לרשויות בארה"ב על כל חשבונות הפיננסיים הזרים שלהם באמצעות טופס FBAR (טופס 114). טופס FBAR או Foreign Bank Account Report הוא טופס דיווח שנתי שנדרש לדווח על כל חשבונות פיננסיים זרים שלהם.