תוכן עניינים

הוצאת מספר ITIN – בקשת W7

מה זה ITIN?

מה זה מספר ITIN? מספר ITIN זהו למעשה קיצור של Individual Taxpayer Identification Number. מספר זה משמש כזיהוי לצורכי מס, אותו נדרש כל אדם שאיננו אזרח אמריקאי להציג כאשר יש לו פעילות החייבת במס בארה"ב.

מדוע צריך להוציא מספר ITIN?

1. אזרחים אמריקאים אשר רוצים לקבל פטור ממס או זיכוי בעבור ילדיהם או בני\בנות זוגם שאינם אזרחים אמריקאים נדרשים להוציא עבורם מספר ITIN.

2. בעבור כל אדם שאיננו אזרח אמריקאי, רשויות המס מנכים אוטומטית 39.6% מס במקור מכל הכנסה. רק על ידי מילוי דו"ח הנקרא 1040NR ניתן לקבל חזרה את הניכוי או לפחות את חלקו, וכדי למלא ולהגיש דו"ח זה, חייב שיהיה למגיש הדוח מספר ITIN.

 

איך מקבלים מספר ITIN?

על פי הנחיות הממשל האמריקאי החל מתאריך 1.1.17 קיימות שתי שיטות לקבלת מס' ITIN :

שיטה ראשונה

אימות פיזי אל מול נציג שגרירות ארה"ב.

  • שלב א – קביעת תור מול השגרירות לאימות הדרכון או הויזה דרך אתר השגרירות (לנוחיותך מצ"ב לינק לתיאום הפגישה – ht – תהליך זה כרוך בעלות כספית של 50$ לשגרירות).
  • שלב ב'– העברת צילום דרכון ו-ויזה למשרדנו לטובת הכנת הבקשה.
  • שלב ג' – הגעה למשרדנו בצירוף המסמכים מהשגרירות לטובת הגשת הבקשה וחתימה על הדוח.

 

שיטה שנייה

העברת תעודת לידה מקורית ורשיון נהיגה . במידה ולא קיימת ברשותך ויזה לארה"ב או אינך מעוניין או יכול להגיע לשגרירות קיימת אפשרות שנייה יש לעבוד על פי השלבים הבאים:

  • שלב א – הזמנת תעודת לידה מקורית דו לשונית ממשרד הפנים (כדי להזמין תעודת לידה ניתן להיכנס לאתר של משרד הפנים באמצעות הקישור הבא באינטרנט (לסמן וי – דו לשוני) או הגעה למשרד הפנים הקרוב לביתך ולהוציא את התעודה במקום- ללא עלות כספית)
  • שלב ב – הזמנת רשיון נהיגה נוסף (**כדי להזמין רישיון נהיגה ניתן להתקשר למשרד הרישוי *5678 -עלות הוצאת הרישיון 29 ₪ – ניתן לשלם בכרטיס אשראי גם באינטרנט וגם טלפוני.
  • שלב ג – העברת עותק של המסמכים למשרדנו לטובת הכנת הבקשה .
  • שלב ד' – הגעה למשרדנו בצירוף המסמכים המקוריים לטובת הגשת הבקשה וחתימה על הדוח.
 

כיצד משקיע עם חברה ישראלית פועל ? 

משקיע אשר עושה זאת יחד עם חברה ישראלית צריך להוציא מספר EIN, שזהו מספר זיהוי לחברה זרה ברשויות המס בארה"ב. כדי להוציא מספר EIN יש להעביר את המסמכים הבאים:

    1. שם החברה באנגלית + צירוף תעודת התאגדות
    2. כתובת משלוח דואר בישראל באנגלית
    3. שם בעל החברה באנגלית כפי שמופיע בדרכון

* ניתן גם להגיש את הבקשה באופן עצמאי, אך המתנה לקבלת המספר עלולה להיות ארוכה. משרדים המתמחים בהוצאת מספרי EIN יכולים ליצור קשר מול הרשויות ולקבל את המספר תוך יומיים.

לאחר הגשת הבקשה צפויה להתקבל תשובה הכוללת את מספר הITIN שלך לאחר 3-6 חודשים. המספר יגיע במכתב ישירות לכתובת אשר נרשמה בבקשה עצמה. חשוב לציין כי תהליך הוצאת מספר ITIN הינו הליך חד פעמי, והוא ישמש אותך גם בכל השקעה עתידית ובכל פניה לרשויות המס בארה"ב, אך עם זאת, במידה ולא תשתמש בו מעל ל-3 שנים, יפוג תוקפו (שימוש משמע הגשת דוחות מס).

 

ITIN טופס

שאלות נפוצות:

איך נראה ITIN?

זהו מספר בעל תשע ספרות, שמשמש כתעודת הזהות של האדם.

אילו מסמכים דרושים כדי להנפיק מספר ITIN?

על מנת להשיג מספר ITIN, תידרשו ראשית לבצע פניה ל-IRS, בה כלולים הפרטים אישיים שלכם, עותק של הדרכון ומסמך המסביר את רקע הבקשה. בתהליך הבחינה, ה-IRS עשויה לבקש הוכחה של הזהות של מבקש המספר, לעיתים באמצעות אישור מנציגים מוסמכים שלה.

חשוב לציין, אם בעבר היה למבקש מספר social security לדוגמה, במהלך תקופת לימודים, אין לו צורך במספר זיהוי חדש, והוא יכול להשתמש במספר הקיים.

תהליך בקשת מספר ה-ITIN יכול להיות מורכב, מעייף וארוך, לכן מומלץ להכין את כל המסמכים הנדרשים מראש כדי למזער את התהליך. כולל צילום של הדרכון והוויזה לארה"ב (אם ישנה כזו), והכתובת המלאה למשלוח המספר.

מומלץ לפנות לחברה המתמחה בהנפקת אישורים ובמיסוי אמריקאי, על מנת להקל על התהליך ולהפוך אותו לפשוט יותר עבורכם.

מה היתרונות הקיימים במספר ITIN?

מספר ITIN מאפשר לפתוח חשבון בנק, להגיש דוחות מס ולקבל הטבות ממשלתיות. בנוסף, הוא מספק מספר זיהוי לאלו שאינם רשאים לקבלת מספר SSN .

מה זה ITIN

 

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

מלאו את הפרטים שלכם, ואנו ניצור אתכם קשר במהירות

מאמרים נוספים

ישראלים רבים מחזיקים באזרחות אמריקאית, אולם רבים מהם אינם מודעים לכך שהם עשויים להיות זכאים להחזר מס מארצות הברית.
מס ירושה בארה"ב הוא מס שחל על עיזבונו של אדם שנפטר. במאמר הקצר הבא נדגיש את ההבדלים במיסוי ירושות בין אזרחים אמריקאים לישראלים שמשקיעים בארצות הברית, נעמוד על מדרגות המס והפטורים האפשריים וניגע בכמה היבטים שקשורים להבדל בין משקיע יחיד להתאגדות משותפת.
EIN או Employer Identification Number, הוא מספר זיהוי פדרלי המונפק על רשות המיסים הפדרלית (IRS) של ארצות הברית. הוא משמש לישויות משפטיות, כגון חברות, שותפויות, LLC ועסקים עצמאיים, לצורכי מס. מספר EIN הוא המקביל האמריקאי למספר תעודת זהות (ח.פ.) בישראל.